[ad_1]

طبق یک مطالعه جدید ، یک رژیم غذایی گیاهی کم چربی مزایای متابولیسم زیادی را به همراه داشته است.

طی یک دوره 16 هفته ای ، بزرگسالان دارای اضافه وزن یا چاقی که به طور تصادفی به یک رژیم غذایی کم چربی وگان مبتلا شدند ، به طور متوسط ​​13 پوند (95٪ CI 11-14.8 پوند) از دست دادند پ<0.001) ، دکتر هانا کهلهوا از کمیته پزشکی برای پزشکی مسئول در واشنگتن و همکارانش گفت شبکه جاما باز است.

از طرف دیگر ، بزرگسالان دارای اضافه وزن در گروه کنترل ، که به هیچ وجه رژیم خود را تغییر نداده اند ، طی مطالعه 4 ماهه وزن خود را حفظ کردند.

شرکت کنندگان در رژیم کم چربی از چندین مزیت دیگر نیز بهره مند شدند. کسانی که رژیم غذایی وگان دارند بیش از 14٪ (95٪ CI 6.5-20.4 ، با کالری سنجی غیرمستقیم به مدت 3 ساعت بعد از صرف صبحانه مایع استاندارد اندازه گیری می شوند) پ<0.001) افزایش مصرف انرژی بعد از غذا (اثر حرارتی غذا).

علاوه بر این ، این تغییر رژیم غذایی باعث افزایش شاخص پیش بینی شده حساسیت به انسولین (0.9 ، 95٪ CI 0.5-1.2 ، پ<0.001) و همزمان شاخص برای ارزیابی مدل هموستاز را کاهش داد (-1.3 ، 95٪ CI -2.2 به -0.3 ، پ<0.001) این افزایش حساسیت به انسولین با کاهش وزن ارتباط منفی دارد (ر= -0.43 ، پ<0.001)

محققان همچنین با استفاده از طیف سنجی رزونانس مغناطیسی پروتون ، کاهش قابل توجهی در سطح چربی را در بین رژیم های وگان کم چرب یافتند. به طور خاص ، این رژیم غذایی به بزرگسالان دارای اضافه وزن کمک کرد تا به میزان 34.4٪ در سطح چربی سلولهای کبدی و 10.4٪ در سطح چربیهای داخل سلول کاهش پیدا کنند. هر دو تغییر با تغییرات مقاومت به انسولین ارتباط مثبت داشتند (هر دو) ر= 0.51 ، پ= 0.01).

گروه Kahleova با توضیح چگونگی تغییرات در این سطحهای خاص لیپید “از نظر بالینی مهم است”[h]لیپیدهای سلولهای درون سلولی و سلولهای درون سلولی به ترتیب و در دیابت نوع 2 در مقاومت به انسولین کبدی و عضلانی نقش اصلی دارند. “

در این مطالعه 224 بزرگسال 25 تا 75 ساله از واشنگتن دی سی ، با BMI 28 تا 40 حضور داشتند. از آنجا که هیچ غذایی ارائه نمی شد ، به نیمی از شرکت کنندگان که به طور تصادفی به رژیم وگان کم چرب مبتلا شدند ، دستورالعمل رژیم غذایی داده شد. با حدود 75٪ کربوهیدرات ، 15٪ پروتئین و 10٪ چربی از سبزیجات ، غلات ، حبوبات و میوه ها ، بدون محصولات حیوانی یا چربی اضافه شده. این افراد همچنین 500 میکروگرم در روز ویتامین B12 مصرف کردند.

به طور طبیعی ، این گروه افزایش متوسط ​​دریافت کربوهیدرات و فیبر ، همراه با کاهش مصرف چربی ها ، پروتئین ها و کلسترول را گزارش کردند. اگرچه به این شرکت کنندگان اجازه داده شد تا آنجا که می خواهند غذا بخورند ، اما مصرف کلی انرژی خود را کاهش دادند ، یافته ای از مطالعات قبلی در مورد رژیم وگان.

به شرکت کنندگان در گروه کنترل دستور داده شد که رژیم غذایی معمول خود را دنبال کنند. هر دو گروه به ترتیب برای زنان و مردان برای نوشیدنی های الکلی یک یا دو نوشیدنی در روز محدودیت داشتند.

جالب اینجاست که سطح فعالیت بدنی در هر دو گروه اندکی کاهش یافته است ، اگرچه این از نظر آماری معنی دار نبود.

در مطالعه 16 هفته ای ، فقط 5 نفر از 122 نفر که به طور تصادفی به رژیم غذایی وگان رسیده بودند ، انصراف دادند. با این حال ، گروه Kahleova گفت که این شرکت کنندگان “از سلامت آگاه هستند” و بنابراین “ممکن است نماینده جمعیت عمومی نباشد ، اما ممکن است اعضای یک جمعیت بالینی باشند که به دنبال کمک برای مشکلات وزن یا دیابت نوع 2 هستند.

محدودیت دیگر این مطالعه ، ارزیابی خود از میزان مصرف غذا است.

آخرین بروزرسانی در تاریخ 30 نوامبر سال 2020.

  • نویسنده['full_name']

    کریستن موناکو نویسنده ستادی است که در زمینه غدد ، روانپزشکی و اخبار پوستی تمرکز دارد. او که خارج از دفتر نیویورک مستقر است ، تقریباً پنج سال در این شرکت کار کرده است.

افشای اطلاعات

بودجه این مطالعه توسط کمیته پزشکان داروی مسئول و کمکهای مالی از مرکز دیابت ییل تأمین شد.

کالئووا گفت که او مدیر تحقیقات بالینی در کمیته پزشکان است ، یک سازمان غیر انتفاعی که آموزش و تحقیقات در زمینه تغذیه را ارائه می دهد. سایر همكاران نیز اعلام كردند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-news.ir