[ad_1]

جمله “رژیم گیاهان” این روزها بسیار پرتاب می شود. متخصص قلب مشکوک هرگز معنای مردم را هنگام استفاده از آن نمی داند ، بنابراین باید بپذیرد که بیشتر جهان نیز تحت این اصطلاح مدرن متحیر هستند.

برای برخی ، “رژیم غذایی گیاهی” همان چیزی است که گیاهخواران می خورند. وگانیسم ترکیبی از یک رژیم غذایی بدون محصولات حیوانی و فلسفه اخلاقی است که “وضعیت کالایی حیوانات” را رد می کند.

گیاهخواران سختگیرترین گیاهخواران هستند و از شیر ، ماهی و تخم مرغ اجتناب می کنند.

مدافع رژیم غذایی گیاهی در معرفی یک موضوع خاص از مجله قلب و عروق سالمندان می نویسد که “یک رژیم غذایی گیاهی شامل کلیه میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات ، مغزها و دانه ها ، گیاهان و ادویه جات با حداقل فرآوری شده است و کلیه محصولات حیوانی از جمله گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و محصولات لبنی را شامل نمی شود. “

متوجه خواهید شد که این متخصص قلب و عروق “کلیه محصولات حیوانی را حذف می کند” و عبارت واجد شرایط “حداقل پردازش شده” به تعریف وارد می شود.

نسخه کامل غذا

مستند موسوم به “Forks Over Knives” عبارت “غذای کامل ، رژیم گیاهی” را به شهرت ملی رساند. این فیلم بر روی رژیم های غذایی است که توسط کالدول اسلشتاین و تی کالین کمپبل نگهداری می شود. از زمان انتشار در سال 2011 ، کل صنعت مبتنی بر مارک Forks Over Knives (FON) راه اندازی شده است. FON از تعریف زیر استفاده می کند:

“غذاهای کامل گیاهی روی گیاهان کامل ، تصفیه نشده یا کم تصفیه تمرکز دارند. این یک رژیم غذایی است که بر پایه میوه ها ، سبزیجات ، غده ها ، غلات کامل و حبوبات است. و او را حذف یا به حداقل می رساند گوشت (شامل مرغ و ماهی) ، لبنیات و تخم مرغ ، و همچنین غذاهای کاملا تصفیه شده مانند آرد سفید شده ، شکر تصفیه شده و روغن. ” [emphasis added]

من پست های مفصلی درباره رژیم غذایی اسلستین اینجا و اینجا نوشتم. من فکر می کنم این مورد غیرضروری محدود کننده است و توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی شود. (در وب سایت و کتاب اسلشتاین بدون صراحت آمده است “شما نمی توانید با مادر و صورت خود چیزی بخورید” و “شما نمی توانید لبنیات بخورید” ، که متفاوت از تعریف FON است.)

اصطلاحات کلیدی جدیدی که باید در رویکرد FON ذکر شود:

  • غذای کامل ، که توسط دیکشنری انگلیسی آکسفورد به عنوان “غذایی که حداقل ممکن پردازش یا تصفیه شده و فاقد مواد افزودنی یا سایر مواد مصنوعی است” تعریف شده است.
  • تصفیه نشده یا حداقل تصفیه شده ، با تصفیه شده ، در این واژه نامه به عنوان “ناخالصی ها یا عناصر نامطلوب با درمان حذف می شود”

سپس تعریف FON از رژیم غذایی گیاهی شبیه تعریف اول ماست – گیاهخواری با حداقل فرآوری ، اما حداقل (از لحاظ تئوری) حداقل مقدار گوشت ، لبنیات و تخم مرغ را مجاز می کند. رژیم های غذایی FON Esselstyn / Campbell روغن نباتی ، از جمله روغن زیتون را به عنوان غذاهای کاملا تصفیه شده تعریف می کنند و اجازه استفاده از هر نوع روغن را نمی دهند.

تعریف رتبه بندی رژیم غذایی

اخبار آمریکا و گزارش جهانی بر اساس نظر گروهی از متخصصان معتبر در زمینه رژیم ، تغذیه ، چاقی ، روانشناسی غذایی ، دیابت و بیماری های قلبی رتبه بندی سالانه رژیم ها را منتشر می کند.

این نشریه رژیم غذایی گیاهی را چنین تعریف می کند: “رویکردی که بر غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری تأکید دارد ، با مقادیر متوسط ​​ماهی ، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب و گوشت قرمز فقط به میزان محدود.”

این تعریف از رژیم غذایی گیاهی با دو مورد اول که توضیح دادم کاملاً متفاوت است. اکنون توجه داشته باشید که می توانید “مقدار کمی” گوشت و محصولات لبنی ، غذاهایی که برای گیاهخواران آناته است ، بخورید. همچنین بخاطر داشته باشید که “محصولات لبنی کم چرب” توصیه می شود ، که شامل پردازش و جعل آنچه که من فکر می کنم یک غذای طبیعی لبنی سالم است ، که آن را بسیار فرآوری می کند. گوشت بدون چربی ترجیح داده می شود و از گوشت قرمز خودداری می شود.

من خوشحال شدم که دیدم برای اولین بار رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان طبقه بندی می شود اخبار از ایالات متحده آمریکا در کل بهترین رژیم غذایی ، اما با دیدن اینکه رژیم مدیترانه ای در لیست “بهترین رژیم های گیاهی” قرار دارد ، بسیار متعجب است.

تصویر

خوانندگان خواهند فهمید که این همان رژیمی است که من توصیه می کنم و از آن پیروی می کنم (با کمی تغییر). در این رژیم من به طور منظم همبرگر ، استیک ، ماهی ، ماست کامل و املت از تخم مرغ کامل می خورم.

رژیم گیاهی گیاهخواران یا “Forks Over Knives” با رژیم مدیترانه ای تفاوت فاحشی دارد.

به عنوان مثال ، مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه ای مورد تأکید است ، در حالی که رژیم غذایی Esselstyn ارائه شده در FON هرگونه مصرف کره را ممنوع می کند.

رژیم های FON / Esselstyn بسیار کم چربی هستند ، معمولاً کمتر از 10٪ ، در حالی که رژیم های مدیترانه ای معمولاً 30٪ تا 35٪ چربی هستند.

اسلستین واقعاً نمی خواهد آجیل و آووکادو بخورید زیرا فکر می کند روغن موجود در آنها برای شما مضر است. اینها آجیل هستند! من به بیمارانم آجیل می دهم همانطور که به شرکت کنندگان در یک آزمایش تصادفی برنامه ریزی شده که مزایای رژیم غذایی Med را نشان می داد ، داده شد.

رژیم غذایی اورنیش

من به طور مفصل ادعاهای دین اورنیش را نقد کردم که شواهد علمی وجود دارد مبنی بر اینکه برنامه رژیم / ورزش / مدیتیشن وی “بیماری قلبی را” معکوس می کند نتیجه نهایی این است که این ادعاها پشتیبانی نمی شوند ، بنابراین برنامه وی توسط انجمن قلب آمریکا یا دستورالعمل های رژیم غذایی آمریکایی برای آمریکایی ها توصیه نمی شود.

من خوشحال شدم که دیدم رژیم غذایی اورنیش از سوم به چهارم کاهش یافت اخبار آمریکا و گزارش جهانی به طور کلی بهترین توصیه های رژیم غذایی برای سال 2020. با این حال ، به نظر می رسد رژیم اورنیش برای “رژیم های غذایی سالم برای قلب” به رتبه 1 افزایش یافته است ، چیزی که من کاملاً مخالف آن هستم.

Bl Or Orn اظهار داشت: “امسال به دلیل رویكرد كلی و مبتنی بر شواهد ، نشان داده شده است كه به پیشگیری و حتی معكوس كردن بیماری قلبی كمك می كند ، از نظر سلامت قلب مجدداً در رده بالا قرار دارد.”

این بر اساس شواهد نیست ، گرچه جامع است به این معنا که یک برنامه منظم برای ورزش و استرس بخشی از برنامه است ، چیزی که باید بخشی از هر سبک زندگی در بیماری های قلبی باشد.

رژیم غذایی گیاهی من

از آنجا که اصطلاح “رژیم گیاهان” بدیهی است به معنای هر نویسنده ای باشد که منظورش باشد ، من تعریف خودم را ارائه کردم.

با رژیم گیاهان دکتر. P ، تمرکز اصلی شما در هنگام برنامه ریزی یک وعده غذایی این است که اطمینان حاصل کنید که به طور منظم مقدار زیادی و متنوع غذای سالم از گیاهان مصرف می کنید.

اگر روی آن تمرکز نکنید ، تسلیم همه کلوچه ها ، پیراشکی ها ، پای ها ، کیک ها ، چوب شور ، چیپس ، سیب زمینی سرخ کرده ، میله های صبحانه و سایر غذاهای پرکالری اما ارزان که ارزان و به راحتی در دسترس هستند بسیار آسان است.

در رژیم غذایی گیاهی دکتر P ، گوشت ، تخم مرغ و محصولات شیر ​​کامل روی میز است. آنها در حد متوسط ​​مصرف می شوند و از گیاهان (یعنی مزارع کارخانه ای) حاصل نمی شوند.

من ، مانند تعریف کنندگان قبلی رژیم غذایی گیاهی ، به خودم اجازه داده ام بسیاری از اصطلاحات مبهم را در تعریف خود بگنجانم. بگذارید ببینم آیا می توانم دقیق تر باشم:

  • منظم: حداقل هر روز
  • مقدار زیاد: سه تا چهار وعده در روز
  • سالم: اصطلاحی کاملاً بحث برانگیز که مانند “گیاهی” می تواند به معنای هرچه دوست دارد تحریف شود.

نظر من در مورد “سالم” را می توان در این وبلاگ مشاهده کرد. من طرفدار مارگارین های گیاهی نیستم. شکر اضافه شده ، خواه از گیاه باشد یا نباشد ، باید خودداری شود و بهترین راه برای جلوگیری از افزودن شکر ، پرهیز از غذاهای فرآوری شده است.

غذاهای بیش از حد فرآوری شده ، همانطور که توسط NOVA تعریف شده است ، فرمولاسیون چندین ماده تشکیل دهنده است که علاوه بر نمک ، شکر ، روغن ها و چربی ها ، شامل مواد مغذی است که در آماده سازی های آشپزی استفاده نمی شود ، به ویژه طعم دهنده ها ، رنگ ها ، شیرین کننده ها ، امولسیون کننده ها و سایر مواد افزودنی مورد استفاده. برای تقلید از ویژگی های حسی غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده و آماده سازی های آشپزی آنها یا پنهان کردن کیفیت های نامطلوب محصول نهایی.

غذاهای فراوری شده 58٪ کل کالریهای رژیم غذایی ایالات متحده را تشکیل می دهند و تقریباً 90٪ از کل قندهای اضافه شده را تشکیل می دهند.

من قوانین ساده نویسنده مواد غذایی مایکل پولان راجع به “غذا بخورید. بیشتر گیاهان. خیلی زیاد نیست” را دوست دارم. و این نیویورک تایمز قطعه خلاصه بسیاری از آنچه در کتاب کوتاه ، سرگرم کننده و مفید “قوانین خوردن” وجود دارد:

“[Y]خوردن غذاهای تازه کامل بسیار بهتر از غذاهای فرآوری شده است. منظور من از توصیه برای خوردن “غذا” این است. غذا قبلاً هر چیزی بود که می توانستید بخورید ، اما امروزه بسیاری از مواد مغذی مشابه غذا در سوپرمارکت وجود دارد. این محصولات جدید علوم غذایی غالباً در بسته هایی با برچسب ادعاهای بهداشتی موجود است ، که من را به یک قاعده مرتبط رهنمون می کند: اگر نگران سلامتی خود هستید ، احتمالاً باید از غذاهایی که ادعاهای سلامتی دارند خودداری کنید. چرا؟ زیرا ادعای غذای سالم شاخص خوبی است که نشان می دهد واقعاً غذا نیست ، بلکه غذا همان چیزی است که می خواهید بخورید. “

در رژیم گیاهان دکتر P © می توانید به تره و پیاز سبز روغن اضافه کنید. می توانید به پیاز ، گوجه فرنگی و فلفل آب پز تخم مرغ (با زرده!) اضافه کنید. و می توانید سالاد های پر از گیاهان بسیار جالب را برای ناهار میل کنید.

برای پاسخ به س tال اصلی من: اگر از تعریف دکتر P از رژیم گیاهی استفاده می کنید ، قطعاً باید در یک رژیم غذایی باشید.

دکتر آنتونی S. پیرسون یک متخصص قلب و عروق غیرتهاجمی و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه سنت لوئیس است. وی در مورد تغذیه ، آزمایشات قلب ، کلاهبرداری و سایر موارد مشکوک وبلاگ در قلب شناس شکاک ، جایی که نسخه ای از این پست برای اولین بار در آن ظاهر شد ، وبلاگ می نویسد.

آخرین به روزرسانی در 11 دسامبر 2020

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-news.ir